shervin cars
این وبلاگ برای اطلاع رسانی در باره ی خودرو هاست 
قالب وبلاگ
نويسندگان

این موتور که از سوخت بنزین بهره می‌برد، ۱٫۲ متر طول،۵۰ کیلوگرم وزن دارد

 


موتورهایی که در خودروهای مسابقه‌ای استفاده می‌شوند، معمولاً موتورهای دو زمانه هستند و بی شباهت به موتورهایی که در چمن زن‌ها و دستگاه‌های هرس گیاهان استفاده می‌شوند نیستند. گنجایش این موتورها از ۳۳ سی سی شروع می‌شود و می‌توانند ۳ تا ۴ اسب بخار را با ۶ تا ۸ هزار دور در دقیقه فراهم کنند.

حتی موتورهای بزرگ برای مدل‌های یک چهارم، هم ساده وهم نسبتاً ارزان هستند. برای مثال یک موتور جانشین بنزینی ۱۶۰ سی سی که قدرت ۱۷ اسب بخار را در ۹۰۰۰ دور در دقیقه ایجاد می‌کند و وزنی معادل ۴ کیلوگرم دارد، حدود ۱۰۰۰ دلار قیمت دارد (گفتیم نسبتاً ارزان هستند). که این مقدار، توان زیادی برای خودروهای یک چهارم مسابقه ای است.

 

با این توضیحات، چرا انجمن مسابقه‌های سرگرمی‌در مورد این موتور جدید Conley Stinger 609، یعنی موتور جدید یک چهارم V8، با قابلیت سوپر شارژ، و گنجایش ۱۰۰ سی‌سی و قدرت خروجی ۹٫۵ اسب بخار در ۱۰۰۰۰ دور در دقیقه و مخصوصاً قیمت بالای ۷۰۰۰ دلار این‌چنین با تعجب و حیرت سخن می‌گوید؟ یک جواب ساده برای این پرسش وجود دارد: زیرا موتورهای دیگر چه از لحاظ ظاهری و چه کارایی به این خوبی نیستند!


اگر قصد دارید درآمد یک سالتان را بر روی یک خودروی مقیاس کوچک سرمایه گذاری کنید، می‌توانید با این پول حتی یک خودروی مقیاس معمولی (خودروهای روزمره ای که استفاده می‌کنیم) بخرید. برای مثال Dodge Charger Daytona یکی از خودروهای اصلی Detroit، با طول ۵٫۷۵ متر، وزن ۱۶۹ از موتور V8 با توانایی تولید ۴۲۵ اسب بخار بهره می‌برد. اگر نگاهی به مقیاس یک چهارم بیندازیم، مدلی با طول ۱٫۴۴ متر و وزن ۲۶ کیلوگرم، مشاهده خواهید کرد. این موتور ۱۰۹ سی‌سی، قدرت خروجی ۶٫۶ اسب بخار دارد.

 


تا حدودی با ایجاد تغییراتی در مواد سازنده این موتورها می‌توان به کیفیت مطلوب دست یافت. به عنوان مثال: محاسبات دقیق فشار بر روی لاستیک خودرو که نهایتاً به آُسفالت خیابان وارد می‌شود، در این خودروها، کمتر از مقدار فشاری است که خودروهای سایز معمولی وارد می‌کنند. برای حفظ کارایی و ظاهر این مدل‌ها می‌توان از جایگزینی لاستیک خودروها، با لاستیکی که سطح تماس بیشتری یا چسبندگی بیشتری (یا هردو) دارد استفاده کرد. اما مهم‌ترین تغییری که می‌توان بر روی این خودروها انجام داد استفاده از یک موتور قوی است. جیغ کشیدن لاستیک‌ها و سرعت بالای این خودرو مطمئناً به هیجانات مسابقه خواهد افزود و اینجاست که استفاده از Conley 609 معنا می‌یابد.

 


مطمئناً استفاده از این موتورها هم همان مشکلات مشابه در خودروهای سایز معمولی را دارد. یکی از اساسی‌ترین مسائل، مسئله روان کننده‌هاست. خیلی سخت می‌توان مقدار کافی روان کننده برای جداره سیلندر و پیستون موتور برای نیل به سرعت ۱۰۰۰۰ دور در دقیقه را تشخیص داد. این مشکل، نهایتاً با کمک مهندسین شرکت Sunnen حل شد. شریک تجاری Conley که برای ساخت سیلندرها به این شرکت کمک می‌کرد. با استفاده از محاسبات دقیق، این سیلندر را طراحی کرده و سپس مسیرهای لازم برای ظرفیت کافی روغن برای بهینه کردن حرکت پیستون به شکل روان را تعبیه کرده است. محصول نهایی برای زمان‌های زیاد با دور بر دقیقه بالا، بدون گرما یا فرسایش بیش از حد، قابل استفاده است.

 


Cloney Stinger 609 V-8 به استارت الکتریکی و کلاچ گریز از مرکز نیز مجهز است، و در دو نوع با و بدون سوپر شارژر قابل تهیه است. قیمت این موتور از ۵۶۹۵ دلار شروع می‌شود و البته باکمی‌جستجو می‌توان قیمت‌های کمتری را نیز پیدا کرد. سیستم سوپر شارژر توانایی تولید توانی معادل ۶۰ درصد بیشتر را البته با هزینه کردن ۱۷۰۰ دلار برای شما به ارمغان خواهد آورد. مسابقات اتومبیل‌رانی با این خودروها که به قدرت بیشتر مجهز هستند، سرگرمی‌جالبی برای خیل مشتاقان به حساب می‌آید.

[ پنجشنبه ۱٢ بهمن ۱۳٩۱ ] [ ۸:٤٧ ‎ب.ظ ] [ شروین صارمی ]
.: Weblog Themes By Iran Skin :.

درباره وبلاگ

من شروین صارمی یک دانش اموز 15 ساله عاشق ماشین به خصوص رنو و مرسدس بنز هستم امیدوارم بتوانم انتظارات شما را براورده کنم میتونید در پروفایلم در اف بی همراهم شوید
موضوعات وب
صفحات اختصاصی
RSS Feed

shcars
Image by Cool Text: Logo and Button Generator - Create Your Own Logo
Google

در اين وبلاگ
در كل اينترنت
Online User IS
IS
http://test.com/music3.mp3